Postępowanie w trybie ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących.
Wnioski o lokalizację inwestycji mieszkaniowej
Mapa lokalizacji złożonych wniosków
Wnioski przyjęte do procedowania
| Nr wniosku | Data wpływu/ Wnioskodawca | Adres inwestycji | Jednostka urbanistyczna | Treść wniosku | Termin składania uwag | Obwieszczenie o zamieszczeniu wniosku |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ZWP/403/6/2025/JKK | 30-09-2025 DOKI V spółka z ograniczoną odpowiedzialnością |
ul. Ks. Jerzego Popiełuszki 8 oraz 10 w Gdańsku (dz. 151/53, 151/48, 151/54 obr. 0068) | Zespół Urbanistyczny Śródmieście |
Zespół budynków mieszkalnych wielorodzinnych z usługami, garażami, niezbędną infrastrukturą techniczną oraz elementami zagospodarowania terenu. Liczba mieszkań: min. 505, maks. 565 Inwestycje towarzyszące: 1. Budowa szkoły wraz z zagospodarowaniem na części działki 151/35, położonej w obrębie ewidencyjnym 0068, obejmującej budynek szkolny dla 1 oddziału przedszkolnego tzw. zerówki – i klas 1-3, po 3 oddziały na każdym poziomie, ze świetlicą, biblioteką szkolną wraz z czytelnią oraz kompleks kuchenny przystosowany do przygotowywania i spożywania posiłków na miejscu, dwa place zabaw i sala gimnastyczna (mała) wraz z niezbędną dla szkoły infrastrukturą. 2. Budowa obszaru zieleni publicznej – parku linearnego wzdłuż ulicy Rybaki Górne o powierzchni ok. 0,33 ha na części działki 151/35, położonej w obrębie ewidencyjnym 0068. |
Termin składania uwag minął |
Zobacz szczegóły wniosku |
| ZWP/403/5/2025/JKK | 11-09-2025 YIT Żurawie spółka z ograniczoną odpowiedzialnością |
ul. Nowomiejska w Gdańsku (dz. 151/75, obr. 0068) | Zespół Urbanistyczny Śródmieście |
Budynek mieszkalny wielorodzinny z usługami w parterze, garażem podziemnym, miejscami postojowymi i infrastrukturą techniczną Liczba mieszkań: min. 255, maks. 285 Inwestycje towarzyszące: 1. Park Linearny przy ul. Popiełuszki - budowa obszaru zieleni publicznej – parku linearnego wzdłuż przedłużenia ulicy Ks. J. Popiełuszki o powierzchni ok. 0,25 ha na części działki 151/35 położonej w obrębie ewidencyjnym 0068, 2. Park im. Steffensów - przebudowa obszaru zieleni publicznej - części Parku Steffensów o powierzchni ok. 0,76 ha na częściach działek nr 275/2 i 281/3, położonych w obrębie ewidencyjnym 0056, 3. Skwer przy Placu Solidarności - przebudowa obszaru zieleni publicznej - zieleńca na działkach nr 102 i 103 położonych w obrębie ewidencyjnym 0081 oraz na części działki nr 104 położonej w obrębie ewidencyjnym 0081 4. Szkoła - budowa szkoły wraz z zagospodarowaniem na części działki 151/35, położonej w obrębie ewidencyjnym 0068, a mianowicie budynek szkolny dla 1 oddziału przedszkolnego tzw. zerówki – i klas 1-3, po 3 oddziały na każdym poziomie, ze świetlicą, biblioteką szkolną wraz z czytelnią oraz kompleks kuchenny przygotowany do przygotowywania i spożywania posiłków na miejscu, dwa place zabaw i sala gimnastyczna (mała) wraz z niezbędną dla szkoły infrastrukturą |
2025-11-25 |
Zobacz szczegóły wniosku, złóż uwagi Modyfikacja wniosku o dodatkowe materiały graficzne i dokumenty w odniesieniu do wydanej odmowy uzgodnienia przez Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków – zobacz dokument |
| ZWP/403/4/2025/JKK | 18-08-2025 Torus Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa |
ul. Leona Droszyńskiego 8-11 w Gdańsku (dz. 27/2 obr. 0019) | Zespół Urbanistyczny Oliwa |
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z funkcją usługową, z garażem podziemnym, niezbędną infrastrukturą techniczną oraz elementami zagospodarowania terenu, zlokalizowanego na działce nr 27/2 obręb 0019. Liczba mieszkań: min. 83; maks. 93 Inwestycje towarzyszące: 1) przebudowa obszaru zieleni publicznej w ulicy gen. Bora-Komorowskiego na części działki 2/4 obręb 0019 oraz części działki 1/3 obręb 0020 2) przebudowa terenu i budynku Szkoły Podstawowej nr 46 przy ul. Arkońskiej 17 na części działek nr 72 i 73 obręb 019 |
Termin składania uwag minął |
Zobacz szczegóły wniosku |
| ZWP/403/3/2025/JKK | 21-07-2025 Torus 5 spółka z ograniczoną odpowiedzialnością |
ul. Leona Droszyńskiego 14 w Gdańsku (dz. nr 15/5, 16/3, 17/3, 20/4 oraz 24/1 obr. 0019) | Zespół Urbanistyczny Oliwa |
Budowa zespołu trzech budynków mieszkalnych wielorodzinnych z funkcją usługową, z garażem podziemnym, niezbędną infrastrukturą techniczną oraz elementami zagospodarowania terenu Liczba mieszkań: min. 138, maks. 150 Inwestycje towarzyszące: 1) przebudowa obszaru zieleni publicznej – zieleńca przy ul. gen. Bora-Komorowskiego na części działki nr 1/5 obr. 0019, części działek nr 3, 26, 40, 1/3 obr. 0020 oraz działek nr 2, 25 obr. 0020 2) przebudowa terenu i budynku Szkoły Podstawowej nr 46 przy ul. Arkońskiej 17 oraz jej otoczenia na działkach nr 72 i 73 obr. 0019 oraz części działki nr 62/9 obr. 0019 |
Uchwała nr XIX/433/25 w sprawie ustalenia lokalizacji |
Zobacz szczegóły wniosku |
| ZWP/403/2/2025/JKK | 16-07-2025 Domesta spółka z ograniczoną odpowiedzialnością |
ul. Radiowa w Gdańsku (267/53, 240/5, 137/2, 138/4 obr. 0003) | Zespół Urbanistyczny Zachód |
Budowa budynków mieszkalnych wielorodzinnych z usługami i niezbędną infrastrukturą towarzyszącą oraz domów w zabudowie bliźniaczej w Gdańsku przy ul. Radiowej. Liczba mieszkań: min. 521, maks. 577 Inwestycje towarzyszące: 1) Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 82 im. prof. Jana Czochralskiego, przy ulicy Radarowej 26 o nowe skrzydło (zawierające pomieszczenia do nauki, zespół kuchni i stołówki szkolnej) na działce nr 287/3, położonej w obrębie ewidencyjnym 0003, 2) Przebudowa istniejącego budynku Szkoły Podstawowej nr 82 im. prof. Jana Czochralskiego, przy ulicy Radarowej 26, w celu m.in. dostosowania do aktualnych wymogów technicznych, na działce nr 287/3, położonej w obrębie 0003, 3) Budowa Centrum Aktywności Lokalnej – obiektu służącego działalności publicznej, na działce nr 138/3, położonej w obrębie ewidencyjnym 0003, 4) Budowa obszaru zieleni publicznej w postaci parku wraz ze zbiornikiem retencyjnym na części działki nr 325/2 oraz na działkach nr 325/4, 326, 327/1, 327/2, 327/5, 327/6, 327/7, 327/8, położonych w obrębie ewidencyjnym 0003. |
Uchwała nr XIX/434/25 w sprawie ustalenia lokalizacji |
Zobacz szczegóły wniosku |
| ZUŚ/403/1/2025/KR | 02-06-2025 Stocznia Centrum Gdańsk spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa, Stocznia Centrum Gdańsk spółka z ograniczoną odpowiedzialnością |
ul. Popiełuszki w Gdańsku (część dz. 159/1 dz. 112/116, 159/4, 160/5, 160/6, 160/7 obr. 0068) |
Zespół Urbanistyczny Śródmieście |
Budynki mieszkalne wielorodzinne z funkcjami usługowymi, garażami, zagospodarowaniem terenu oraz niezbędną infrastrukturą techniczną. Liczba mieszkań: min. 260, maks. 360 Inwestycje towarzyszące: 1. przebudowa pomieszczeń socjalnych Szkoły Podstawowej nr 57 na sale dydaktyczne wraz z rozbudową o klatkę schodową, 2. rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 57 o nową salę gimnastyczną w miejscu istniejącej sali przeznaczonej do rozbiórki, 3. przebudowa obszaru zieleni publicznej – części Parku Steffensów o pow. ok. 1,7 ha, 4. przebudowa obszaru zieleni publicznej – zieleńca na fragmencie działki nr 151/3 obr. 68, 5. przebudowa drogi publicznej poprzez zagospodarowanie fragmentu pasa drogowego ulicy Popiełuszki na fragmencie działki nr 151/17 obr. 68, 6. budowa windy w ramach przebudowy drogi publicznej – poprawa dostępności (likwidacja barier architektonicznych). |
Uchwała nr XVIII/379/25 w sprawie ustalenia lokalizacji |
Zobacz szczegóły wniosku |
| BRG/6721UiM/UiT/2023/001 | 21-02-2023 INVEST KOMFORT Spółka akcyjna Spółka komandytowa |
ul. Cygańska Góra, Gdańsk (nr działek 355/9, 355/10, 61/23, obr. 65) | Zespół Urbanistyczny Śródmieście |
Zespół budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażami podziemnymi, infrastruktura techniczną i układem drogowym oraz inwestycjami towarzyszącymi. Liczba mieszkań: min. 225, maks. 240 Inwestycje towarzyszące: |
Uchwała nr LXII/1645/23 w sprawie ustalenia lokalizacji |
Zobacz szczegóły wniosku |
| BRG/6721UIM/UIT/2019/001 | 28-08-2019 TUP Property S.A. |
ul. Jana Pawła II 20 w Gdańsku (dz. nr 109 obr. 33) | Zespół Urbanistyczny Wrzeszcz |
Inwestycja mieszkaniowa: Liczba mieszkań: min.100, maks.123, Inwestycja towarzysząca: |
Termin składania uwag minął |
Zobacz szczegóły wniosku Przywrócenie biegu postępowania wraz z rozszerzeniem zakresu wniosku o inwestycję towarzyszącą. |
| BRG/6721UIM/UIT/ZUO/2019/002 | 28-08-2019 Spółdzielnia Mleczarska POLMLEK-Maćkowy w likwidacji |
ul. Kołobrzeska 48 w Gdańsku (dz. nr 76,77/10 obr. 21) |
Zespół Urbanistyczna Oliwa |
Budynek mieszkalny wielorodzinny wraz z usługami na parterze, z garażem podziemnym, wjazdem i niezbędną infrastrukturą techniczną. Liczba mieszkań: min.100, max.150 Liczba kondygnacji: 11 Liczba kondygnacji podziemnych: 1 Powierzchnia terenu: 4587 m2 Powierzchnia usług: 476,9 m2 Jeden zjazd z ul. Kołobrzeskiej Parking na terenie, parking podziemny Zieleń rekreacyjna, plac zabaw |
Termin składania uwag minął |
Zobacz szczegóły wniosku Wniosek w trakcie modyfikacji – informacja zgłoszona przez wnioskodawcę 18 listopada 2019 roku. |
Wnioski bez rozpatrzenia
| Nr wniosku | Data wpływu/ Wnioskodawca | Adres inwestycji | Jednostka urbanistyczna | Treść wniosku | Braki formalne |
|---|---|---|---|---|---|
| ZWP/403/5/2025/JKK | 11-09-2025 YIT Żurawie Sp. z o.o. |
ul. Nowomiejska w Gdańsku (dz. 151/75, obr. 0068) | Zespół Urbanistyczny Śródmieście |
Inwestycja mieszkaniowa: Budynek mieszkalny wielorodzinny z usługami w parterze, garażem podziemnym, miejscami postojowymi i infrastrukturą techniczną. Liczba mieszkań: min. 255, maks. 285 Miejsca do parkowania: min. 255÷285 dla samochodów osobowych (w tym 8÷9 dla osób niepełnosprawnych), min. 29÷180 dla rowerów (w tym min. 18÷108 zadaszonych i min. 6÷36 na zewnątrz) Inwestycje towarzyszące: |
Wniosek po wezwaniu do uzupełnienia został poddany procedurze. Informacje dot. procedury znajdują się w tabeli WNIOSKI PRZYJĘTE DO PROCEDOWANIA. Bezpośredni link do procedury
Braki formalne:
|
| ZWP/403/1/2024/JKK | 31-12-2024 4 PIK sp. z o.o. |
al. Grunwaldzka 205-209 w Gdańsku (dz. nr 27, 28 obr. 0032) |
Zespół Urbanistyczny Wrzeszcz |
Inwestycja mieszkaniowa: Liczba mieszkań: min.334, maks.334, Zagospodarowanie terenu: Inwestycja towarzysząca: |
Szereg braków formalnych, - brak załącznika mapowego z oznaczeniem terenu objętego wnioskiem, |
| BRG/6721UiM/UiT/2023/001 | 21-02-2023 INVEST KOMFORT Spółka akcyjna Spółka komandytowa |
ul. Cygańska Góra w Gdańsku, dz. nr 355/9, 355/10, 61/23 obr. 065 |
Zespół Urbanistyczny Śródmieście |
Zespół budynków mieszkalnych wielorodzinnych z garażami podziemnymi, infrastrukturą techniczną i układem drogowym |
Wniosek - szereg braków formalnych wynikających z wymogów ustawowych oraz uchwały o Lokalnych Standardach Urbanistycznych. Wezwanie o uzupełnienie Wniosek - szereg braków formalnych wynikających z wymogów ustawowych oraz uchwały o Lokalnych Standardach Urbanistycznych. Drugie wezwanie o uzupełnienieWniosek po wezwaniu do uzupełnienia został poddany procedurze. Informacje dot. procedury znajdują się w tabeli WNIOSKI PRZYJĘTE DO PROCEDOWANIA. Bezpośredni link do procedury: https://bip.brg.gda.pl/wniosek-o-ustalenie-lokalizacji-inwestycji-mieszkaniowej
|
| BRG/6721UiM/UiT/ZUP/2022/002 | 17-06-2022 Bartosz Bobkowski P7 Sp. z o.o. ul. Łuki Wielkie 5/4 02-434 Warszawa |
ul. Przetoczna w Gdańsku, dz. nr 26, obr. 0092 |
Zespół Urbanistyczny Port |
budowa 10 budynków jednorodzinnych w zabudowie szeregowej przy ul. Przetocznej 7 w dzielnicy Przeróbka |
brak uzgodnienia z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA i Urzędem Morskim w Gdyni brak zaświadczenia Prezydenta Miasta Gdańska o możliwości przyjęcia nowych uczniów zamieszkałych na terenie inwestycji w określonej szkole podstawowej Wezwanie o uzupełnienie |
| BRG/6721UiM/UiT/2021/001 | 28-01-2022 Spółdzielnia Mleczarska POLMLEK-Maćkowy w likwidacji |
ul. Bartnicza w Gdańsku, dz. nr 193, 59/4, 59/6, 59/7, obr. 94 | Zespół Urbanistyczny Południe |
budowa osiedla zabudowy mieszkaniowej, budynki mieszkalne wielorodzinne wraz z usługami w parterze części budynków, wraz z miejscami postojowymi, - budowa infrastruktury technicznej wraz z drogami wewnętrznymi oraz miejscami postojowymi, |
Dnia 7-03-2022 r. wniosek został wycofany. Wniosek i załączona koncepcja urbanistyczno-architektoniczna - szereg braków formalnych wynikających z wymogów ustawowych oraz uchwały o Lokalnych Standardach Urbanistycznych. Brak zaświadczenia Prezydenta Miasta Gdańska o możliwości przyjęcia nowych uczniów w szkole podstawowej. Wezwanie o uzupełnienie |
| BRG/6721UIM/UIT/ZUO/2020/04 | 23-11-2020 FUTURO INVEST Sp. z o.o. |
ul. Kołobrzeska w Gdańsku, dz. nr 197, 204, 207, obr. 19 (rejon ulic Kołobrzeskiej i Arkońskiej) | Zespół Urbanistyczny Oliwa |
Budynek usługowo-mieszkaniowy wielorodzinny z funkcją zamieszkania zbiorowego, usługami w parterze, garażem podziemnym, niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu. Wysokość: ok. 31 m, |
Wniosek i załączona koncepcja urbanistyczno-architektoniczna - braki formalne wynikające z wymogów ustawowych oraz uchwały o Lokalnych Standardach Urbanistycznych. Wezwanie o uzupełnienie |
| BRG/6721UIM/UIT/ZUO/2020/01 | 02-06-2020 FUTURO INVEST Sp. z o.o. |
ul. Kołobrzeska w Gdańsku, dz. nr 197, 204, 207, obr. 19 (rejon ulicy Kołobrzeskiej i Arkońskiej) | Zespół Urbanistyczny Oliwa |
Budynek usługowo-mieszkaniowy wielorodzinny z funkcją zamieszkania zbiorowego, usługami w parterze, garażem podziemnym, niezbędną infrastrukturą techniczną oraz zagospodarowaniem terenu. Wysokość: ok. 31 m, |
Wniosek - szereg braków formalnych wynikających z wymogów ustawowych oraz uchwały o Lokalnych Standardach Urbanistycznych. Brak zaświadczenia Prezydenta Miasta Gdańska o możliwości przyjęcia nowych uczniów w szkole podstawowej. Załączona koncepcja urbanistyczno-architektoniczna niekompletna. Wezwanie o uzupełnienie Wniosek i załączona koncepcja urbanistyczno-architektoniczna - braki formalne wynikające z wymogów ustawowych oraz uchwały o Lokalnych Standardach Urbanistycznych. Drugie wezwanie o uzupełnienie |
| BRG/6721UIM/UIT/2018/ZUO/005 | 19-12-2018 Spółdzielnia Mleczarska POLMLEK-Maćkowy |
ul. Kołobrzeska 48 w Gdańsku (dz. nr 76, 77/10 obr. 21) | Zespół Urbanistyczny Oliwa |
Zespół zabudowy mieszkaniowo-usługowej, zabudowa wielorodzinna z przedszkolem i powierzchniami usługowymi oraz garażami podziemnymi. Liczba mieszkań 100-150, liczba kondygnacji 11, podziemnych 1, pow. terenu 4562,49m2, pow. usługowa ok. 261 m2, planowany parking na terenie, zieleń rekreacyjna, plac zabaw. |
Wniosek - szereg braków formalnych wynikajacych z wymogów ustawowych oraz uchwały o Lokalnych Standardach Urbanistycznych. Brak zaświadczenia Prezydenta Miasta Gdańska o możliwości zapewnienia miejsc w szkole oraz w przedszkolu dzieciom w wieku od 3 do 6 lat zamieszkałym na terenie inwestycji. Załączona koncepcja urbanistyczno-architektoniczna niekompletna. Wezwanie o uzupełnienie |
| BRG/6721UIM/UIT/2018/ZUW/004 | 16-11-2018 Jaworscy Development Sp. z o.o. |
ul. Kobieli 4 w Gdańsku (dz. nr 449/3, 449/4 obr. 45) | Zespół Urbanistyczny Wrzeszcz |
funkcja mieszkaniowo-usługowa, budynek wielorodzinny z przedszkolem i placem zabaw. Powierzchnia przedszkola 1 oddziałowego. Liczba mieszkań 83, wys. do 7 kondygnacji, liczba kondygnacji - schodkowo od 3 do 7, pow. terenu 3688 m2, pow. usługowa - podano jako użytkowa przedszkola - 156.18 m2 |
Dnia 5-12-2018 r. wniosek został wycofany. Wniosek - szereg braków formalnych wynikających z wymogów ustawowych oraz uchwały o Lokalnych Standardach Urbanistycznych. Brak zaświadczenia Prezydenta Miasta Gdańska o możliwości zapewnienia miejsc w szkole oraz w przedszkolu dzieciom w wieku od 3 do 6 lat zamieszkałym na terenie inwestycji. Załączona koncepcja urbanistyczno-architektoniczna niekompletna. |
| BRG/6721UIM/UIT/2018/ZUO/003 | 14-09-2018 DORACO Nieruchomości Sp. z o.o. |
ul. Pomorska 68 w Gdańsku (dz. nr 345/1, 348/3, 352/1, 354 obr. 15) | Zespół Urbanistyczny Oliwa |
budowa 2 budynków wielorodzinnych z garażami podziemnymi w miejscu dawnego Instytutu Psychologii UG, liczba mieszkań 42-138, wys. do 20 m, liczba kondygnacji 4 i 5, podziemnych 1, pow. terenu 8400 m2, pow. usługowa do 1200 m2 , planowane wyburzenie istniejących budynków z zachowaniem i adaptacją na usługi historycznych piwnic wpisanych do rejestru zabytków |
brak zaświadczenia Prezydenta Miasta Gdańska o możliwości zapewnienia miejsc w przedszkolu dzieciom w wieku od 3 do 6 lat zamieszkałym na terenie inwestycji Wezwanie o uzupełnienie |
| BRG/6721UIM/UIT/2018/ZUO/002 | 31-08-2018 DORACO Nieruchomości Sp. z o.o. |
ul. Pomorska 68 w Gdańsku (dz. nr 345/1, 348/3, 352/1, 354 obr. 15) | Zespół Urbanistyczny Oliwa |
budowa 2 budynków wielorodzinnych z garażami podziemnymi w miejscu dawnego Instytutu Psychologii UG, liczba mieszkań 42-138, wys. do 20 m, liczba kondygnacji 4 i 5, podziemnych 1, pow. terenu 8400 m2, pow. usługowa do 1200 m2 , planowane wyburzenie istniejących budynków z zachowaniem i adaptacją na usługi historycznych piwnic wpisanych do rejestru zabytków |
brak zaświadczenia Prezydenta Miasta Gdańska o możliwości zapewnienia miejsc w przedszkolu dzieciom w wieku od 3 do 6 lat zamieszkałym na terenie inwestycji Wezwanie o uzupełnienie |
| BRG/6721UIM/UIT/2018/ZUW/001 | 23-08-2018 Towarzystwo Zarządzające SKOK Sp. z o.o. Spółka komandytowo-akcyjna |
ul. Pilotów 21 w Gdańsku (dz. nr 17/2, 16/7, 16/8 obr. 33) | Zespół Urbanistyczny Wrzeszcz |
budowa budynku wielorodzinnego z garażami podziemnymi w miejscu Centrum Medycyny Specjalistycznej Sanitas w Gdańsku (Zaspa) liczba mieszkań 110-130, wys. 31 m, liczba kondygnacji 10, podziemnych 2, pow. terenu 3478 m2, bez lokali usługowych, planowane wyburzenie istniejącego budynku |
brak zaświadczenia Prezydenta Miasta Gdańska o możliwości zapewnienia miejsc w przedszkolu dzieciom w wieku od 3 do 6 lat zamieszkałym na terenie inwestycji Wezwanie o uzupełnienie |
Wzór wniosku
Przykładowy wzór wniosku (do wypełnienia), nie obowiązkowy, ale polecany:
- Wzór wniosku z uwagami: POBIERZ [pdf]
- Wzór wniosku: POBIERZ [docx]
- Załącznik 1: POBIERZ [docx]
- Załącznik 2: POBIERZ [docx]
Uwagi dotyczące wypełniania wniosku:
Wzór nie jest obowiązkowy (nie ma legalnego wzoru wniosku). Zachęcamy do skorzystania ze stworzonego wzoru, a co najmniej do zapoznania się z komentarzami dot. poszczególnych punktów wniosku (we wzorze - na niebiesko), poniżej te same komentarze zebrane tematycznie.
Rekomendujemy także zapoznanie się z najczęstszymi błędami we wnioskach, załącznikach i koncepcji – LINK.
Ad. Charakterystyka inwestycji:
W celu zebrania wszystkich informacji w zwięzły sposób zaleca się zamieszczenie wszystkich danych z punktów III. 2 ÷ III. 7a wniosku w jednym załączniku opisowo-graficznym pt. „Charakterystyka inwestycji mieszkaniowej oraz inwestycji towarzyszącej” (dopuszcza się osobny załącznik dla inwestycji towarzyszącej).
Wygląd załącznika (marginesy wolne od treści itp.) – patrz poniżej: „załączniki – marginesy i miejsce wolne od treści”.
Ad. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego:
Należy wymienić wszystkie parametry lub zapisy planu miejscowego, które nie są spełnione w planowanej inwestycji oraz podać odpowiednie wartości lub rozwiązania przewidziane w inwestycji mieszkaniowej – przykładowo:
Nachylenie połaci dachu:
– obowiązujący mpzp – dachy strome o nachyleniu min. 30°
– inwestycja mieszkaniowa – dachy płaskie o nachyleniu min. 5° itp.
Ad. Tereny kolejowe, wojskowe, produkcyjne lub usług pocztowych:
Jeżeli inwestycja położona jest na terenach wymienionych w art. 5 ust. 4 pkt 1 ustawy, należy wykazać, że tereny te w całości w przeszłości były wykorzystywane jako tereny kolejowe, wojskowe, produkcyjne lub usług pocztowych, a obecnie funkcje te nie są na tych terenach realizowane. Należy wziąć pod uwagę faktyczny sposób wykorzystywania nieruchomości w celach produkcyjnych, a nie tylko przeznaczenie np. w planie miejscowym. Jako wykorzystywanie terenu „w przeszłości” należy przyjąć ostatnią formę zorganizowanego władania gruntem.
Wraz z wnioskiem należy złożyć oświadczenie inwestora o spełnieniu warunków określonych w art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących. Wzór oświadczenia stanowi „Załącznik nr 1”.
Ad. Teren produkcyjny:
Należy wykazać, że teren był wykorzystywany zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD) wprowadzoną Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. (Dz.U. 251 poz. 1885 z późn. zm.), która jest usystematyzowanym zbiorem rodzajów działalności gospodarczej (w ww. rozporządzeniu: Załącznik Polska Klasyfikacja Działalności (PKD), Schemat klasyfikacji, sekcja C, Przetwórstwo przemysłowe, grupowanie pn. „Produkcja ….”).
Ad. Lokalne standardy urbanistyczne (LSU):
We wniosku należy wykazać spełnienie standardów LSU w formie opisowej.
Z kolei załączona do wniosku koncepcja urbanistyczno-architektoniczna powinna wykazywać spełnienie standardów w formie opisowej i graficznej.
Należy odnieść się do wszystkich obowiązujących standardów ustawowych oraz do wszystkich standardów z uchwały LSU. Oczywiście standardy z ustawy, które zostały zmienione w LSU, nie muszą być opisywane, bo nadrzędnymi są te z LSU. Należy zaznaczyć, że ustawa była kilkakrotnie zmieniana po uchwaleniu uchwały LSU. Do ustawy wprowadzono zmiany, które należy uwzględnić we wniosku.
W opisie każdego standardu należy zamieścić jednoznaczne wykazanie spełnienia standardu – w formie opisu: „Warunek spełniony” ew. „Nie dotyczy”. Należy wskazać rysunek w koncepcji, który ilustruje spełnienie danego standardu (może być to rysunek/schemat z bilansem powierzchni, jeżeli tego dotyczy standard).
Ad. Standard przedszkolny w LSU:
Nie wymaga się spełnienia standardu odległości i wskaźnika procentowego w odniesieniu do przedszkoli (LSU, § 2 ust. 2 pkt 2 lit. b) ponieważ lokalne standardy urbanistyczne utraciły moc w tym zakresie – zgodnie z art. 18 i 26 Ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1309).
Wniosek nie musi zawierać opisu ww. zagadnienia.
Ad. Załączniki – marginesy i miejsce wolne od treści:
Załączniki: Wizualizacja (Lp. 1a), Mapa/mapy (Lp. 7), Charakterystyka inwestycji (Lp. 9 i 10) powinny mieć wolne od treści miejsce przeznaczone na nagłówek, stopkę oraz opis załącznika przy publikacji uchwały w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
Prosimy o pozostawienie w tych dokumentach następujących miejsc wolnych od treści:
– w całym dokumencie: margines górny szer. 3,0 cm, margines dolny szer. 2,5 cm,
– na 1 stronie każdego załącznika: poziomy prostokąt (o wymiarach 5 cm x 10 cm) w prawym górnym narożniku strony.
Ad. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach:
Decyzję należy dołączyć jeżeli jest wymagana zgodnie z ustawą z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2023 r. poz. 1094, z późn. zm.): Decyzja powinna zawierać klauzulę ostateczności.
Jeżeli decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach nie jest wymagana – należy to wykazać, tzn. zamieścić informacje, na podstawie których to stwierdzono.
Ad. Porozumienie, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy:
Jeżeli porozumienie zostało zawarte – należy je w całości załączyć do wniosku jako osobny załącznik, a nie jako część koncepcji czy charakterystyki inwestycji. Powinna to być kolorowa kopia podpisanego porozumienia wraz z wszystkimi załącznikami do porozumienia.
Ad. Zapewnienie dostępu do sieci (dot. sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, elektroenergetycznej oraz ciepłowniczej):
Należy dołączyć warunki techniczne od gestorów sieci (aktualne).
W przypadku gdy inwestor posiada warunki techniczne wydane dla innego obiektu w danej lokalizacji – należy dołączyć zapewnienie gestora sieci o możliwości przyłączenia budynków mieszkalnych objętych wnioskiem (pismo/informacja techniczna itp.).
Pełnomocnictwo (z opłatą skarbową):
Musi być udzielone osobie fizycznej w celu reprezentowania inwestora w procedurze ustalenia lokalizacji inwestycji w trybie ustawy, dotyczyć inwestycji mieszkaniowej lub towarzyszącej objętych wnioskiem, powinno być udzielone przez osobę uprawnioną wykazaną w KRS (patrz: KRS - odpis).
KRS – odpis
Dokument (wydruk z KRS) – aktualny na dzień składania wniosku, wykazujący osobę/osoby uprawnione do złożenia wniosku lub do udzielania pełnomocnictwa do złożenia wniosku.
Ad. Wydane wcześniej decyzje o udzieleniu pozwolenia na budowę albo dokonane zgłoszenia:
Wnosimy o złożenie (wraz z wnioskiem) oświadczenia inwestora o zobowiązaniu się do wystąpienia o uchylenie wydanych wcześniej decyzji o udzieleniu pozwolenia na budowę oraz wycofania dokonanych zgłoszeń budowy lub wykonania robót budowlanych dla nieruchomości objętych ww. inwestycją mieszkaniową. Wzór oświadczenia stanowi „Załącznik nr 2”.
Lista najczęstszych błędów w składanych wnioskach
Podstawa prawna
Ustawa
Uwaga ad. zmiany w ustawie (sierpień 2025 r.):
Dnia 22 sierpnia 2025 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2025 poz. 1077):
Ustawa z dnia 25 lipca 2025 r. o zmianie ustawy o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa oraz niektórych innych ustaw
Ww. ustawa z 25 lipca 2025 r. w art. 10 zmieniła ustawę z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących. Uchylono zapisy dot. minimalnej liczby miejsc postojowych przewidzianych do realizacji w ramach inwestycji mieszkaniowej. Jednocześnie wprowadzono zapis o lokalnych standardach urbanistycznych (LSU), w których rada gminy może określić liczbę miejsc postojowych niezbędnych dla obsługi realizowanej inwestycji mieszkaniowej lub obowiązek zapewnienia dostępu do sieci ciepłowniczej. Przepisy obowiązują od 22 sierpnia 2025 r. W związku z tym wnioski o ustalenie lokalizacji inwestycji muszą spełniać wszystkie lokalne standardy urbanistyczne (w tym wskaźniki parkingowe zawarte w §6 uchwały LSU).
Uwaga ad. zmiany w ustawie:
Dnia 24 września 2023 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1688): LINK
Warunek niesprzeczności ze studium:
Do najważniejszych zmian wprowadzonych ww. ustawą należy zaliczyć zastąpienie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego nowym aktem planowania, jakim jest plan ogólny. Zgodnie z art. 65 ust. 1 ustawy studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin zachowują moc do dnia wejścia w życie planu ogólnego gminy w danej gminie, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2025 r., i stosuje się do nich przepisy dotychczasowe.
Mając powyższe na uwadze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska zachowa moc do dnia wejścia w życie planu ogólnego, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2025 r. Prace nad planem ogólnym już trwają – do jego sporządzenia przystąpiono na podstawie uchwały Rady Miasta Gdańska z dnia 21 marca 2024 roku. Po przeprowadzeniu ustawowej procedury planistycznej (uzgadnianie i opiniowanie, konsultacje społeczne, rozpatrzenie uwag) gotowy projekt dokumentu zostanie skierowany do uchwalenia. Informacje o poszczególnych etapach procedury sporządzania planu ogólnego są dostępne w zakładce PLAN OGÓLNY.
Zgodnie z art. 70 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw, do spraw dotyczących opracowania i uchwalania uchwał w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej lub inwestycji towarzyszącej, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących albo ich zmian, wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie planu ogólnego gminy w danej gminie, stosuje się przepisy dotychczasowe, z wyjątkiem art. 2 pkt 3, 7 i 8, art. 7 ust. 7 pkt 7a, art. 17 ust. 4a-4d ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących.
Więcej o specustawie mieszkaniowej do przeczytania w artykule ABC specustawy mieszkaniowej.
Procedura
Schemat procedury ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej oraz inwestycji towarzyszącej na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących.
- Złożenie do Rady Miasta Gdańska – za pośrednictwem Prezydenta Miasta Gdańska (Biura Rozwoju Gdańska) wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej lub o ustalenie lokalizacji inwestycji towarzyszącej.
- W razie stwierdzenia we wniosku braków formalnych wnioskodawca ma 14 dni na ich uzupełnienie.
- Publikacja kompletnego wniosku wraz z ogłoszeniem o sposobie i terminie składania do niego uwag.
Prezydent Miasta Gdańska (Biuro Rozwoju Gdańska) ma 3 dni od dnia złożenia wniosku na jego publikację na stronach BIP - 21 dni na składanie uwag do wniosku.
21 dni na składanie opinii i uzgodnień przez odpowiednie instytucje. - Podjęcie uchwały przez Radę Miasta Gdańska o ustaleniu lub odmowie ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej lub inwestycji towarzyszącej w ciągu 60 dni od dnia publikacji kompletnego wniosku na BIP (w uzasadnionych przypadkach – w ciągu maksymalnie 90 dni).
- Miejsce złożenia wniosku: Biuro Rozwoju Gdańska – kontakt.
- Na mapie zaznaczono działki, do których zostały złożone wnioski.
- Wnioski pozostające bez rozpatrzenia nie są publikowane.
- Wnioski spełniające wymagania formalne są publikowane i podlegają wyżej opisanej procedurze
Lokalne standardy urbanistyczne
Uwaga ad. standard przedszkolny w LSU:
Nie wymaga się spełnienia standardu odległości i wskaźnika procentowego w odniesieniu do przedszkoli (LSU, § 2 ust. 2 pkt 2 lit. b) ponieważ lokalne standardy urbanistyczne utraciły moc w tym zakresie – zgodnie z art. 18 i 26 Ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1309).
Uwaga ad. miejsca postojowe dla inwestycji mieszkaniowej:
Niezbędną liczbę miejsc postojowych dla samochodów i rowerów na terenie inwestycji, zarówno dla funkcji mieszkaniowej i usług, należy określać jedynie na podstawie §6 uchwały LSU. Ustawa w tym zakresie została zmieniona poprzez uchylenie art. 17 ust. 4a pkt 2 oraz ust. 4d pkt 2. Zmiana obowiązuje od 22.08.2025 r. LINK
Patrz: Uwaga ad. zmiany w ustawie (sierpień 2025 r.)
Uchwały i zarządzenia - obowiązkowe do stosowania
- Lokalne standardy urbanistyczne dla miasta Gdańska (LSU)
- Uchwała krajobrazowa
- Studium Lokalizacji Obiektów Wysokościowych (SLOW)
- Gminny Program Rewitalizacji (GPR)
- Aktualizacja Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR 2.0)
- Plan adaptacji do zmian klimatu dla miasta Gdańska
- Gdański Standard Ulicy Miejskiej (GSUM)
- Szczegółowe standardy dostępności dla kształtowania przestrzeni i budynków – poradnik projektowania uniwersalnego
- Szczegółowe warunki obliczania i powierzchni nasadzeń zastępczych na terenie Gminy Miasta Gdańska
- Zarządzenie w sprawie wprowadzenia "Gdańskiej Karty dla Drzew", które wprowadziło:
Miejskie opracowania i poradniki - zalecane do uwzględniania
- Gdańska Polityka Wodna – GPW (2021)
- Gdańska Polityka Zieleni – GPZ (2023)
- Koncepcja zrównoważonego zagospodarowania strefy buforowej lasów TPK (2015)
- Studium Gdańskie Przestrzenie Lokalne – GPL
- Gdańska Polityka Małej Retencji
- Otwarte systemy Kanalizacji Deszczowej
- Ogród Deszczowy w 5 krokach
- Standardy Projektowe i katalog nawierzchni Gdańska
- Poradnik Projektowania Przestrzeni Zabaw w Gdańsku
Dodatkowa procedura - postępowanie przed złożeniem wniosku
Dodatkowa procedura - postępowanie przed złożeniem wniosku
Zgodnie z ustawą z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących (dalej „ustawa”) wprowadzono dodatkową (uzupełniającą) procedurę do procesu inwestycyjnego ustalonego w ustawie.
Ustawa ta jest coraz powszechniej stosowana, jednakże inwestorzy często mają trudności ze złożeniem poprawnego wniosku. Brakuje również ustawowych regulacji zapewniających czynny udział społeczeństwa.
W związku z tym w Gdańsku wprowadzono zasady postępowania przed składaniem wniosków w trybie ustawy, w celu umożliwienia inwestorowi sporządzenia wniosku wpisującego się w polityki i programy miasta – w szczególności w zakresie rozwoju przestrzennego, w tym rozwiązań urbanistyczno-architektonicznych uwzględniających lokalne uwarunkowania, oraz planu adaptacji miasta do zmian klimatu. Wprowadzone zasady zapewnią mieszkańcom czynny udział w procedurze i wpływ na kształtowanie rozwiązań zaprezentowanych przez inwestora. Spotkania informacyjne dotyczące inwestycji mieszkaniowych są organizowane przez Biuro Architekta Miasta.
Przeprowadzenie postępowania zgodnie z zasadami przyczyni się do zwiększenia transparentności procesu inwestycyjnego oraz udziału społeczeństwa w dialogu w zakresie wypracowania najlepszych rozwiązań przestrzennych, a także usprawni proces rozpatrywania wniosku na zasadach określonych w ustawie.
Przeprowadzenie postępowania określonego w zaproponowanych zasadach jest fakultatywne i może zostać wszczęte z inicjatywy inwestora planującego złożenie wniosku o realizację inwestycji mieszkaniowej. Zainicjowanie przez wnioskodawcę fakultatywnego postępowania przed formalnym złożeniem wniosku nie zwalnia go od obowiązku uzyskania wymaganych ustawowo opinii, zaświadczeń czy zgód, które będą podstawą do ostatecznej oceny kompletności złożonego wniosku.
W celu przeprowadzenia postępowania poprzedzającego złożenie wniosku powołany został Zespół Roboczy, składający się z przedstawicieli miasta posiadających wiedzę i doświadczenie umożliwiające prawidłową ocenę wstępnej koncepcji inwestycji oraz radnych miejskich reprezentujących komisje Rady Miasta merytoryczne w zakresie rozwoju przestrzennego.
Lokalizacje zgłoszone do procedury fakultatywnej
Potencjalne inwestycje mieszkaniowe możliwe do realizacji w trybie specustawy mieszkaniowej przyjęte przez zespół roboczy do procedowania
| Lp. |
Inwestor, |
Rodzaj inwestycji, |
Adres inwestycji, |
Jednostka urbanistyczna |
Gdański Dialog Społeczny, |
Uchwała Rady Miasta w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Prezydenta porozumienia z inwestorem |
Wniosek przyjęty do procedowania
|
|
1
|
SCG - Stocznia Centrum Gdańsk 12.12.2023 r. |
mieszkaniowo-usługowa, |
Śródmieście ul. Popiełuszki/ „Półwysep Drewnica” |
Zespół Urbanistyczny Śródmieście |
I spotkanie 17.09.2024r. II spotkanie 30.10.2024 r. |
Uchwała Rady Miasta Gdańska |
|
|
2 |
YIT Development 26.09.2023 r.
(obecnie YIT Żurawie sp. z o.o.)
|
mieszkaniowo-usługowa, |
Śródmieście ul. Nowomiejska „Żurawie III”
|
Zespół Urbanistyczny Śródmieście |
I spotkanie 09.01.2025 r. II spotkanie 27.02.2025 r. |
Uchwała Rady Miasta Gdańska oraz Uchwała Rady Miasta Gdańska |
|
|
3
|
Euro Styl/Torus 27.02.2024 r.
(obecnie Doki V sp. z o.o.)
|
mieszkaniowo-usługowa, 7-9 kondygnacji, 500-550 mieszkań |
ul. Popiełuszki „Doki V”
|
Zespół Urbanistyczny Śródmieście |
I spotkanie 08.01.2025 r. II spotkanie 26.02.2025 r. |
Uchwała Rady Miasta Gdańska oraz Uchwała Rady Miasta Gdańska |
|
|
4
|
Domesta 13.11.2023 r.
|
mieszkaniowo-usługowa, |
ul. Radiowa
|
Zespół Urbanistyczny Zachód |
I spotkanie 16.09.2024 r. II spotkanie 29.10.2024 r. III spotkanie 29.11.2024 r. |
Uchwała Rady Miasta Gdańska |
|
|
5
|
Grupa Kapitałowa Polmlek 15.12.2023 r.
|
mieszkaniowo-usługowa, |
ul. Bartnicza „Ferberianum”
|
Zespół Urbanistyczny Południe |
I spotkanie 29.01.2025 r. II spotkanie informacyjne: 06.03.2025 r. |
Uchwała Rady Miasta Gdańska |
|
|
6
|
Torus 16.07.2024 r. |
mieszkaniowo-usługowa, |
1) Droszyńskiego 14 2) Droszyńskiego 8-11 „Mozaika” |
Zespół Urbanistyczny Oliwa |
I spotkanie 16.10.2024 r. II spotkanie 26.11.2024 r. |
Uchwała Rady Miasta Gdańska oraz Uchwała Rady Miasta Gdańska |
Szczegóły dot. Droszyńskiego 14
|
|
7 |
Polferro/Hanza 24.09.2024 r. |
mieszkaniowo-usługowa, |
ul. Miałki Szlak „Gdańskie Błonia” |
Zespół Urbanistyczny Port |
I spotkanie 25.02.2025 r. II spotkanie informacyjne 31.03.2025 r. |
Uchwała Rady Miasta Gdańska |
Zespół Roboczy
Członkowie Zespołu Roboczego:
- Emilia Lodzińska – Zastępczyni Prezydenta Miasta Gdańska ds. rozwoju przestrzennego i mieszkalnictwa – Przewodnicząca Zespołu;
- Edyta Damszel-Turek – Urbanista Miasta, Dyrektor Biura Rozwoju Gdańska – Zastępczyni Przewodniczącej Zespołu;
- Piotr Lorens – Architekt Miasta;
- Tomasz Wawrzonek – Zastępca Dyrektora ds. Zarządzania Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni;
- Barbara Tusk – Zastępca Dyrektora ds. Przestrzeni Publicznej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni;
- Anna Trzuskolas – Dyrektor Wydziału Ekologii i Energetyki;
- Justyna Dmitruk – Dyrektor Wydziału Edukacji;
- Małgorzata Polan – Dyrektor Wydziału Projektów Inwestycyjnych;
- Katarzyna Ziemann – Dyrektor Wydziału Rozwoju Społecznego;
- Katarzyna Nowicka – Dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury;
- Anna Mańkowska – Zastępca Dyrektora ds. Projektów Kubaturowych Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska;
- Wojciech Szpakowski – Dyrektor ds. Technicznych Gdańskich Wód Sp. z o. o.;
- Marcin Stanulis – Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego;
- Anna Golędzinowska – Przewodnicząca Komisji Klimatu, Środowiska i Ekologii Rady Miasta Gdańska;
- Katarzyna Czerniewska – Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego Rady Miasta Gdańska.
Zadania Zespołu:
- opiniowanie wstępnej koncepcji inwestycji mieszkaniowej wraz z propozycją inwestycji towarzyszącej;
- określenie rodzaju i zakresu przestrzennego inwestycji towarzyszących wraz z wytycznymi urbanistyczno-architektonicznymi;
- sprawdzenie wstępnej koncepcji pod kątem spełnienia warunków określonych w Ustawie oraz w uchwale Nr LVII/1695/18 Rady Miasta Gdańska z dnia 27 września 2018 r. w sprawie uchwalenia lokalnych standardów urbanistycznych dla miasta Gdańska;
- przedstawienie Prezydentowi Miasta Gdańska zaakceptowanej przez Zespół koncepcji inwestycji mieszkaniowej wraz z inwestycjami towarzyszącymi w celu uzyskania akceptacji;
- koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją porozumień w sprawie inwestycji towarzyszących;
- weryfikacja sposobu przeprowadzenia dialogu społecznego;
- przedstawienie Prezydentowi Miasta Gdańska projektu porozumienia w sprawie inwestycji towarzyszących w celu uzyskania akceptacji.
Obsługę organizacyjną Zespołu zapewnia Biuro Rozwoju Gdańska – link do kontaktu.


