Do 18 sierpnia mieszkańcy zainteresowani aktywnym włączeniem się w działania związane z rewitalizacją mogli zgłaszać swoje kandydatury na członków Komitetu Rewitalizacji. Pierwsze posiedzenie Komitetu zaplanowano na wrzesień br.

Otwarty nabór do Komitetu Rewitalizacji został zakończony 18 sierpnia br. Gotowość do pracy w Komitecie zgłosiły 23 osoby. Zgłoszenia wpłynęły od przedstawicieli wszystkich kategorii grup interesariuszy w liczbie wymaganej Regulaminem określającym zasady wyznaczania składu oraz zasady działania Komitetu Rewitalizacji. W związku z tym nie planuje się ogłoszenia naboru uzupełniającego. Obecnie trwa sprawdzanie i uzupełnianie otrzymanej dokumentacji. Pełny skład Komitetu Rewitalizacji zostanie wyłoniony do 20 września br.

Prezydenccy doradcy
Przypomnijmy, że zgodnie z ustawą o rewitalizacji Komitet ma pełnić funkcję doradczą Prezydenta Miasta Gdańska. Jego zadaniem będzie opiniowanie wszystkich działań związanych z rewitalizacją. Komitet będzie też stanowić forum współpracy i dialogu pomiędzy mieszkańcami a władzami Gdańska. Kadencja Komitetu ma trwać pięć lat. W jego skład powinno wejść co najmniej: czterech mieszkańców (po jednym z każdego obszaru rewitalizacji), dwóch przedstawicieli właścicieli, użytkowników lub zarządców nieruchomości z obszarów rewitalizacji, dwóch przedstawicieli podmiotów prowadzących na terenie Gdańska działalność gospodarczą oraz czterech przedstawicieli organizacji prowadzących na obszarach rewitalizacji działalność społeczną. W skład Komitetu wejdą też przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Gdańsku, Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, Biura Rozwoju Gdańska, Rady Miasta Gdańska oraz każdej z rad dzielnic działających na obszarach rewitalizacji.

Posiedzenia Komitetu będą odbywać się nie rzadziej niż raz na kwartał. Stanowisko Komitetu będzie wyrażane w formie opinii przyjmowanych w drodze głosowania. Obsługę organizacyjną Komitetu zapewni Zespół Rewitalizacji i Dziedzictwa Kulturowego Biura Rozwoju Gdańska.

loga ue