Rejon tzw. "Zielonego Bulwaru" na odcinku od alei gen. Józefa Hallera do hali Ergo Areny
- Nr planu
- 0155
- Autor
- Krzysztof Krzemińskitel. 58 308-44-55email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Jednostka urbanistyczna
- Oliwa Dolna
- Zespół projektowy
- Zespół Urbanistyczny Oliwa
- Baza aktów planowania przestrzennego
- Więcej
Aktualny status | Aktualny status - informacje |
---|---|
Aktualny status | Prace projektowe |
UZASADNIENIE
Obszar proponowany do objęcia planem miejscowym, o powierzchni około 25,7 ha, położony jest w Pasie Nadmorskim pomiędzy terenami osiedli Wejhera (Żabianka), Przymorze, Zaspa, a terenem Parku Reagana i lasów nadmorskich. Obejmuje on fragment rezerwy pod tzw. „Drogę Zieloną” od alei gen. Józefa Hallera do rejonu hali Ergo Arena.
W granicach obszaru znajdują się ulica Czarny Dwór, fragmenty ulic Piastowskiej i Pomorskiej, tereny zieleni nieurządzonej, a w rejonie ul. Orłowskiej zespól garaży boksowych i tymczasowe boisko. W przeważającej części grunt stanowi własność Gminy Miasta Gdańska i Skarbu Państwa, pozostała część to grunty prywatne, Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym i Powiatu.
Wskazany do objęcia planem teren znajduje się w granicach czterech obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego: rejonu „Drogi Zielonej” na odcinku od Al. Jana Pawła II do granicy z miastem Sopotem z roku 2003, Drogi Zielonej od ul. Jana Pawła II do torów kolejowych z Gdańska do Nowego Portu z roku 2003, Velodromu na Zaspie pomiędzy aleją Jana Pawła II oraz aleją gen. Józefa Hallera z roku 2012, Pasa Nadmorskiego rejon ulic Czarny Dwór, Hallera z 2006 roku.
W ustaleniach planów są to głównie tereny o funkcji drogowej – rezerwa pod tzw. „Drogę Zieloną” oraz na niewielkich fragmentach w rejonie skrzyżowania alei gen. Józefa Hallera z ulicą Czarny Dwór o funkcji zieleni, lasów i usługowej.
ANALIZA ZASADNOŚCI PRZYSTĄPIENIA DO SPORZĄDZENIA PLANU
Celem sporządzenia planu jest ustalenie przeznaczenia terenu oraz określenie sposobu jego zagospodarowania i zabudowy, które umożliwia przyjęcie nowych standardów dla projektowanego ciągu ulicznego nazywanego „Zielonym Bulwarem”, w miejscu rezerwy „Drogi Zielonej”.
Głównym zadaniem stawianym „Zielonemu Bulwarowi” jest połączenie funkcji transportowej z lokalnymi potrzebami mieszkańców. Koncepcja „Zielonego Bulwaru” przedstawiająca nowe podejście miasta do projektowania ulicy miejskiej, prezentowana była społeczności lokalnej w 2016 roku. Odbył się cykl spotkań z wszystkimi zainteresowanymi (12 spotkań, około 500 uczestników). 23 kwietnia 2018 roku Rada Miasta Gdańska uchwaliła dokument nowego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska, który w swoich ustaleniach zmienił dotychczasową klasę rezerwy drogowej tzw. „Drogi Zielonej” z ulicy głównej na ulicę zbiorczą. Zmiana obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego realizuje nową politykę miasta wpisującą się w zrównoważoną mobilność.
Ponadto celem sporządzenia planu jest dostosowanie jego ustaleń do występujących uwarunkowań funkcjonalno-przestrzennych oraz do aktualnej sytuacji ekonomiczno-prawnej.
Zakłada się standardowy zakres prac planistycznych. Przewiduje się, że plan nie naruszy ustaleń obowiązującego „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska”. W granicach planu nie występują grunty leśne wymagające zmiany przeznaczenia na cele nieleśne.
Etap | Nazwa dokumentu | Data publikacji | Czytaj | |
---|---|---|---|---|
Przystąpienie (Zrealizowany) | Granice przystąpienia | LVIII/1741/18 z dnia 25-10-2018 | Czytaj [jpg] | |
Przystąpienie (Zrealizowany) | Uchwała o przystąpieniu | LVIII/1741/18 z dnia 25-10-2018 | Szczegóły | |
Przystąpienie (Zrealizowany) | Obwieszczenie o przystąpieniu do sporządzenia MPZP | 30-10-2018 | Szczegóły | |
Ustawowe uzgadnianie i opiniowanie | ||||
Opinia MKUA | ||||
Wyłożenie | ||||
Rozpatrzenie uwag | ||||
Uchwalenie |