Nowa Kielnieńska, Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem i Zielony Bulwar – jedni krytykują, inni wręcz nalegają na szybką realizację nowej trasy komunikacyjnej dla Gdańska. Jakie korzyści niesie ze sobą ta inwestycja? Tego mieszkańcy dowiedzą się na sześciu spotkaniach informacyjnych zorganizowanych przez Biuro Rozwoju Gdańska przy wsparciu Rad Dzielnic.

Po serii spotkań z Radami Dzielnic z przełomu kwietnia i maja, czas na zapoznanie mieszkańców ze szczegółami oraz planami miasta odnośnie nowego połączenia transportowego.

- Od godziny 16:00 do 19:00 w siedzibach Rad Dzielnic, projektanci Biura Rozwoju Gdańska czekać będą na mieszkańców - to okazja do uzyskania przez wszystkich zainteresowanych  informacji z pierwszej ręki, co zapewne pomoże w wypracowaniu własnej opinii dotyczącej tej trasy - informuje Dyrektor Biura Rozwoju Gdańska, Edyta Damszel-Turek.

Droga niezgody?
Inwestycja od samego początku wzbudza wśród mieszkańców mieszane uczucia. Z jednej strony aktywiści oraz mieszkańcy, którzy są przeciwni inwestycji, z drugiej – zwolennicy, dla których nowa droga jest rozwiązaniem wielu kłopotów komunikacyjnych. Warto zaznaczyć, że  nowe połączenie komunikacyjne będzie służyć nie tylko mieszkańcom Osowej czy Oliwy – skorzystają na tym wszyscy. Realizacja inwestycji przyczyni się do skrócenia czasu podróży m.in. do miejsc pracy.

- Każda inwestycja transportowa budzi kontrowersje. Pojawiają się obawy mieszkańców w sąsiedztwie planowanej drogi o jej kształt i rolę. Jest to uzasadnione, dlatego w trakcie tych indywidualnych spotkań spróbujemy rozwiać wątpliwości. Pamiętajmy, że jesteśmy jeszcze na początku procesu inwestycyjnego – dodaje Edyta Damszel-Turek.

Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowuje zamówienie publiczne w celu wyłonienia wykonawcy, który opracuje dokumentację niezbędną do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla układu łączącego drogę wojewódzką nr 218 z ul. Kielnieńską, i Zielonym Bulwarem w Gdańsku. Wykonawca na wytypowanie wariantu realizacyjnego będzie miał czas do 10 grudnia 2016 r. Następnie do 20 stycznia 2017 r. zostanie opracowana Karta Informacyjna Przedsięwzięcia a raport oddziaływania na środowisko będzie gotowy do 31 października 2017 roku.

Gdzie powstanie trasa?
Planowana trasa komunikacyjna rozpoczyna się od tunelu pod Martwą Wisłą, następnie biegnie na skraju osiedli mieszkaniowych Zaspy, Przymorza, Żabianki oraz terenów zielonych Pasa Nadmorskiego. Kolejnym jej etapem jest tunel pod Pachołkiem i Nowa Spacerowa oraz węzeł Wysoka (omijając Oliwę i Osowę). Jej ostatni odcinek sięga do planowanej obwodnicy Metropolitalnej poprzez ulicę Nową Kielnieńską.